Prednosti in slabosti kolutnih zavor na specialki
Kolutne zavore na specialki da ali ne? Vprašanje, ki iz sezone v sezono dobiva jasnejši odgovor. Iz sezone v sezono v našo prodajalno kaplja več »disko« specialk. In samo vprašanje pomladi ali sezone je, ko bodo stare, zavorne, obročne čeljusti prišle na police tehničnega muzeja.
Kolutne zavore na specialki da ali ne? Vprašanje, ki iz sezone v sezono dobiva jasnejši odgovor. V našo prodajalno vedno več kaplja »disko« specialk. In samo vprašanje pomladi ali sezone je, ko bodo stare, zavorne, obročne čeljusti prišle na police tehničnega muzeja. Da, zagotovo bodo izumrle. Na žalost ali na srečo, dolgo so zdržale na specialkah in vedno se jih bomo z veseljem spominjali. Se spomnite desetletje nazaj, kako podobno se je zgodilo to z gorskimi kolesi? Kdo bi si danes želel na gorcu »kantileverje« ali »vebrejke«? Pa tako dobro so delali, tako simpatično obliko so imeli. Vendar so diski boljši in zato so jih izpodrnili s koles. Enako se bo zgodilo na specialkah. Leta 2020 najbrž ne bo več specialke z zavornimi čeljustmi. Torej zbogom gumice in »kleše« in…
Za vas smo napisali nekaj prednosti in nekaj slabosti o kolutnih zavorah na specialkah. Da, med vrsticami boste razbrali tudi slabosti, vendar smo prepričani, da so tudi tem slabostmi meseci šteti. Torej ostanejo samo še prednosti.
Varnost je največja prednost kolutnih zavor, v to se lahko prepričamo šele, ko jih preizkusimo v najslabših vremenskih pogojih ali pač pri nenadnem zaviranju, je varnost. In že zastrižete z ušesi, kajne? Vedno, ko kolesarjem omenimo varnost pride do ravnodušja pri bralcu ali poslušalcu, češ, če smo do zdaj zmogli, bomo pa še nekaj petkov preživeli brez te pogruntavščine. Nazadnje smo tako razmišljali, ko so nam svetovali obvezno uporabo čelad. Če ne bi bilo gorskih kolesarjev, cestarji še danes ne bi nosili čelad. In potem pridemo do podobnega zaključka; če ne bi bilo gorskih koles, specialke nikoli ne bi imele disk zavore.
In vendar, kolutne zavore ne povečajo samo varnosti. Zmogljivost in hitrost kolesa največkrat pripisujemo aerodinamiki in sestavi samega kolesa, vendar je treba napisati, da lahko učinkovito zaviranje povzroči povečanje hitrosti. Kaj to pomeni? Če veš, da se bo tvoje kolo upočasnilo točno tam kjer načrtuješ da se mora, tudi v dežju, tudi, če sta obročnika mokra ali umazana, tudi v suhem… potem lažje uravnavaš samo hitrost. V Scottu so prepričani, da je kolo z disk, kolutnima zavorama zmogljivejše, hitrejše… boljše zavore, boljši pospešek, izboljšana aerodinamika kolesa, odtehta minimalno dodatno težo v primerjavi z običajnimi zavornimi čeljusti.
VZDRŽEVANJE
Tako kot vsak del kolesa, tudi kolutni zavori potrebujeta vzdrževanje. Nekateri pravijo, da samo rutinsko, nič posebnega, vendar v Grašci pravimo, da so zavore zelo pomemben sestavni del kolesa zato priporočamo, da jih pogledate, preverite pred vsako vožnjo. Rutinsko, da, redni pregledi so tisti, ki vam bodo dodali večji občutek varnosti. V primerjavi z obročnimi, klasičnimi zavorami, je vzdrževanje in menjava zavornih ploščic hitrejša in lažja, zato, ker jih ni treba ravnati, poravnavati ob obroč. Napačno montirane običajne zavorne gumice so povsem spremenile moč zaviranja, zato je bilo to delo zgolj v domeni serviserjev, ki so točno vedeli kakšen odmik in kakšno lego napram obroču mora gumica imeti spredaj ali zadaj. Tudi zavorne ploščice naj vam menjajo usposobljeni serviserji. Oni bodo tudi najbolje ocenili kdaj je menjava sploh potrebna.
AERODINAMIKA
Prva generacija kolutnih zavor na specialkah je imela slabšo aerodinamiko od običajnih zavornih čeljusti. Danes je to povsem drugače. Izdelovalci okvirjev so ta problem rešili z izboljšavo oblike okvirjev, pomagali pa so jim tudi sami proizvajalci kolutnih zavor. Danes lahko rečemo, da so kolutne zavore pri boljših modelih koles bolj aerodinamične.
TEŽA
Zavorne čeljusti so še vedno lažje od kolutnih zavor. Obe kolutni zavori sta težji približno 120 do 250 gramov, če primerjamo isto grupo, skupino! No, pri Scottovih Foilih in Addictih je razlika zgolj 45 gramov, še vedno v prid čeljusti. Za »lovce« na težo kolesa je to pomemben podatek, vendar kot kažejo tehnologi iz vodečih tovarn, kot sta Shimano in Sram, se bo tudi to kmalu spremenilo v prid kolutnih zavor.
NASTAVITEV
Spomnite se, kolikokrat na leto ste morali ali morate ponastaviti zavorne čeljusti, če ste hoteli, da optimalno primejo, zavirajo. Disk zavore je moč bistveno bolje in natančneje nastaviti. To vam bo potrdil vsak dober serviser. Prednost boljše nastavitve se opaža pri samem hitrem zaviranju. Kolo se prej ustavi in kasneje, če ga sploh, zablokira zadnje kolo. Najbolje nastavljene kolutne zavore nikoli ne zablokirajo ali pa zelo težko, zadnjega kolesa, kar pa za čeljusti ne moremo trditi, kajne?
ZAVORNA MOČ
Disk zavore zagotavljajo bistveno večjo moč zaustavljanja kot običajne. Kolesar z veliko manjšo silo zaustavi kolo. Posledica tega je manjša utrujenost, boljši nadzor nad kolesom in seveda veliko večja varnost.
Sorodne novice
Po 13-ih letih Scott predstavlja novega Ransom-a, ki s svojimi karakteristikami in lastnostmi ponovno premika meje kolesarske industrije. Nova super enduro "mašina" s 170mm hoda, izdelana za hitrost in najzahtevnejše terene.
Prednaročila za kolesa SCOTT 2019 in posebni prednaročniški pogoji. Dobave koles že od meseca septembra 2018 dalje.
Dostikrat kupci berejo opise kolesarske opreme in seveda ne vedo kaj pomenijo tujke, ki jih je pravzaprav nemogoče prevesti v slovenščino in potem so pri nakupu zbegani. V Grašci smo vam vedno na voljo za razlago, le pokličite nas 04 595 60 10 ali kontaktirajte po emailu: etrgovina@grasca.si
Proizvajalci čelad skoraj da tekmujejo kdo bo naredil bolj varno, zračno, udobno in lahko čelado. Seveda niso vse enake in enako dobre oz. niso za enak namen. Logično je, da tiste, ki jih uporabljamo za najdaljša kolesarjenja, morajo biti najlažje, najbolj varne in najbolj zračne.
Generalni direktor Tour de France Christian Prudhomme je izjavil: „Počaščeni smo, da lahko na dogodku Tour de France zaželimo dobrodošlico Continentalu – mednarodno uveljavljenemu podjetju z več kot 145-letnimi izkušnjami v samem vrhu panoge.
Raziskovalno središče z ogromno, svetovno znano testno dirkalno stezo Contidrom združuje znanje in izkušnje več kot 1000 prizadevnih znanstvenikov, inženirjev in projektantov v Evropi in ZDA. In vsak nov test, ki ga naredimo, ima en osnovni namen: poskrbeti, da bo vožnja še varnejša. Vse to seveda po najvišjih nemških standardih - že več kot 140 let.
Kolesarska pnevmatika, plašč ali zgolj guma
Kateri so najpomembnejši deli kolesa? Pravimo, da tisti, ki se stikajo s kolesarji in s cesto. Torej, sedež, balanca, pedala in pnevmatiki. Nekaj resnice je na tem.
V sodelovanju s Continentalom smo pripravili atraktivno prodajno akcijo z nazivom '' Občuti oprijem s Continentalom''. Ob nakupu dveh pnevmatik iz nove Continental Protection linije brezplačno prejmete pravkar izdano knjigo enega največjih rajderjev uličnih trailov - Dannyja MacAskilla, z naslovom Na Robu – Kolesarjenje za življenjem.
Kaj SCOTT LAUGHLAND poreče o Scott Soldier 2 ščitnikih? Scott Soldier 2 so lahki, udobni in dobro zračeni ščitniki primerni za"all-mountain", trail in enduro gorske kolesarje. Edinstven Mehak D3O vložek ob udarcu absorbira in razporedi energijo.
Nina Schurterja brez dvoma lahko uvrstimo na seznam najuspešnejših športnikov v gorsko-kolesarski zgodovini. V 26-minutni biografiji spoznate Nina kot družinskega človeka, kot tudi povsem predanega in izjemno osredotočenega športnika.
Luka Mezgec s prav posebnim kolesom ... Poklon slovenskemu trojnemu državnemu prvaku je izkazala tudi ekipa Mitchelton-SCOTT, ki mu je za dirko po Abu Dhabi-ju pripravila prav posebno izdajo Scott Foil-a.
Kolesarke, kolesarji!
Pred vami je nov katalog priznanih proizvajalcev koles in kolesarske opreme. Upamo, da vam bo v pomoč pri izbiri vsega, kar potrebujete za maksimalna doživetja in izzive, ki vas čakajo v novi kolesarski sezoni.